خوش آمدی به ایران
امروز چهاردهم شهریور است

26 سال پیش در چنین روزی در سال 1369 آقای محمد حسین عربگل ،
پس از اتمام جنگ و آغاز تبادل اسرا در 26 مردا ماه بعد از حدود دوسال و چند ماه اسارت
به آغوش میهن اسلامی بازگشتند . و دل تمام همولایتی ها رو شاد کردند .
در آن زمان تقریبا تمامی همشهریان برای استقبال از آزاده عزیزمان
با هر وسیله نقلیه ای به شهرستان آشتیان رفتند
و آزاده مان را کیلومترها بر سر دوششان بردند .
بعد از رسیدن به روستای خودمان مردم با پخش شیرینی و پاشیدن گلاب و شکلات و دود کردن اسفند و قربانی کردن گوسفند و گوساله، از عزیز خود استقبال کردند و چند شبانه روز به شادی و پای کوبی پرداختند.
خانواده این عزیر به شکرانه بازگشت عزیزشان ، چند روز از مردم با دادن ولیمه و ناهار و شام پذیرایی می کردند .
برای شادی روح پدر و مادر این عزیز که در آن موقع در قید حیات بودند آقای علی اکبر ابوالقاسم و حاج خانم فاتحه مع الصلوات
در اینجا برای یادآوری رنجها و رشادت های این عزیزان و شناساندن دلاوریهای این عزیزان به نسل جدید ، و همچنین یادآوری خاطرات آن زمان ، گوشه هایی از مراسم آن زمان را دوباره با هم مرور می کنیم .











بنده در همان سال و به همین مناسبت ترانه شادی سرودم ولی تا به امروز منتشر نشده بود.
این ترانه را تقدیم میکنم به خانواده محترم آقای محمد حسین عربگل ، انشالله همیشه تن خودشون و خانواده محترمشون سالم باشه و شادی همیشه بر سر سفره زندگیشون باشه
انشالله
*****************
خوش آمدی به ایران بهارستان 15/6/1369
در چهارده شهریور شادست امام و رهبر
شادی کنید سراسر آمد به خاک کشور
بوی گل بهاری با نغمه قناری
بریز تا می توانی گلهای ارغوانی
******
بپاش گلاب و سنبل بروی ماه آن گل
بریز نقل فراوان برای جمله یاران
بریز تا می توانی گلهای ارغوانی
*****
مطرب بزن پیاپی ضرب وویالون و نی
هم تا و طبل و تنبور هم ساز وسنج سنتور
بریز تا می توانی گلهای ارغوانی
*****
اسفد دانه دانه هم آینه هم شانه
آرید برا ی آن ماه بعد هم بگید خدایا
صد بار شکرت ای رب هر صبح و ظهر وهر شب
بریز تا می توانی گلهای ارغوانی
******
علی اکبر این دم از دل برون نما غم
زیرا محمد حسین آن نور دیده وعین
آمد به جمع یاران به روستای بهاران
بریز تا می توانی گلهای ارغوانی
**********
خوش آمدی به این جمع ای بهر ما توچون شمع
روبمرهت به مژگان ریزم سرشگ چو باران
خوش آمدی تو ای ماه بعد از دوسال وچند ماه
خوش آمدی به ایران به بیشه دلیران
خوش آمدی هزار بار میگویمت نه یکبار
همیشه در دل من جایت بود مزیّن
بریز تا می توانی گلهای ارغوانی
*******
می خواهم از خداوند با صد فغان وبیداد
دائم بود دلت شاد باشی زغصه آزاد
بازگشت تو به خانه بازهم مبارکت باد
این شعر هم زهادی تقدیم محضرت باد
بریز تا می توانی گلهای ارغوانی
****************
با تقدیم احترام
مدیر کانال - مهدی هادی گل